Excel Functionaliteiten – Een goede reden om extra Sheets in een Workbook toe te voegen!

Excel Functionaliteiten – Een goede reden om extra Sheets in een Workbook toe te voegen!

Geschreven door drs. FA. Hans C. van Dorth, docent van de cursus Expert in Finacial Excel. 

Je vraagt je misschien af waarom iemand dat zou doen, maar heb je in basis ooit meer dan drie werkbladen nodig? De simpele waarheid is dat het allemaal draait om hoe je ervoor kiest om een bepaalde te structureren in je spreadsheet te plaatsen.

Je moet een fundament bouwen om van alle Excel functionaliteiten gebruik te kunnen maken. Dan pas kan je het zonder fouten modulair uitbreiden voor de toekomst!

 

In de basis behoren de volgende sheets gebruikt te worden voor een Rapportage:

  1. Sheet – Source data – Deze sheet komen de brongegevens bijvoorbeeld vanuit een database
  2. ………. – Parameter – Deze sheet bevat alle vaste waardes, namen en drop-down lijsten
  3. ………. – PivotTables – Elke view die er mogelijk is wordt op voorhand in deze sheet gedefinieerd
  4. ………. – Error – Deze sheet dient leeg te zijn, mits er fouten voorkomen in deze Excel-file
  5. ………. – Dashboard – Dit is de interactieve view sheet waar alle belangrijke Real-Time stuurinformatie in wordt gepresenteerd.

De bron van het DashBoard is de Sheet PivotTable en de Sheet Parameter.

In de cursus Expert in Financial Excel van Drs. FA. Hans C. van Dorth, komen deze zaken uitgebreid aan bod. Het eindresultaat, foutloos werken!

01= SLN

Excel functionaliteiten - SLN

 

02= SYD

Excel functionaliteiten - SYD

 

03= DB

Excel functionaliteiten - DB

 

04= SUMIF

Excel functionaliteiten - SUMIF

 

De cursus Financial Excel en Dashboards is speciaal voor het verbeteren van kennis en vaardigheden op het gebied van Excel. Wil je meer leren over Excel? Je kunt je nu direct inschrijven.